loading...
پرنس
خوش آمدید




**افتخار ما آمار بازدید واقعی ماست**




میانبر
   

آخرین ارسال های انجمن
Ali♥ بازدید : 228 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

تهیه‌کننده «تهران1500» اعلام کرد:‌ همچنان سیاست دوگانه صداوسیما درخصوص مهران مدیری ادامه دارد.

ابوالحسنی گفت: علی رغم اینکه مدیر کل بازرگانی صداوسیما اعلام کرد مشکلی برای پخش تصویر و نام مهران مدیری در تیزرهای فیلم «تهران 1500» ندارد، اما متاسفانه شامگاه 6 اردیبهشت ماه که فیلم در برنامه‌ «هفت» بررسی می‌شد، اعلام کردند نمی‌توانیم تصاویر این بازیگر را پخش کنیم!

وی افزود: تصاویر مهران مدیری در برنامه‌ اخیر 7 حذف شد و ما همچنان شاهد سیاست دوگانه صداوسیما هستیم.

چند هفته‌ قبل تهیه کننده «تهران 1500» از ممنوع بودن اعلام نام و پخش تصویر مهران مدیری در تیزرهای فیلم سینمایی «تهران 1500» از تلویزیون خبر داده بود و پس از چند روز از حل شدن مشکل عدم نام‌بردن از مهران مدیری در تیزرهای تلویزیونی این فیلم خبر داد.

 

Ali♥ بازدید : 243 شنبه 24 فروردین 1392 نظرات (0)

محمدعلی سپانلو گفت: از همه‌ «تاریخ بیهقی» فقط داستان «حسنک وزیر» به اندازه‌ هدیه تهرانی و محمدرضا گلزار معروف شده است.

محمدعلی سپانلو که روز چهارشنبه (21 فروردین‌ماه) در شهر کتاب درباره‌ بیهقی سخن می‌گفت، اظهار کرد: ناشناخته ماندن «تاریخ بیهقی» در ادبیات ایران پدیده‌ غریبی است. این اثر خیلی دیر شناخته و معرفی شد، اما با این حال بر نسل جدید نویسندگان و ادیبان تأثیر گذاشت. نسخه‌ای از این کتاب را انگلیسی‌ها در هند یافتند. گویا غزنویان که به هند رفته‌ بودند، آن کتاب را با خود بردند و حفظ کردند. زمانی از ابوالحسن نجفی شنیدم هنگامی که کتابخانه‌های هند را سروسامان می‌داندند، در انبارهایی کتاب‌های پوسیده‌ای بود که به آب ریختند و من همیشه فکر می‌کنم نسخه‌های مفقودشده از «تاریخ بیهقی» در بین آن‌ها بوده است.


این شاعر و پژوهشگر از «تاریخ بیهقی» به عنوان کتابی منحصر به فرد یاد کرد و گفت: این اثر از جنبه تاریخ‌نگاری، نثر و خبری باارزش است. به واقع بیهقی هم نویسنده است و هم مورخ و هم خبرنگار. ما در آن ادوار کتابی به این پایه نداریم. یکی دیگر از دلایل کم‌مهری به بیهقی هم این است که بیش‌تر اهل فن به اثر او مراجعه می‌کنند؛ برخلاف حافظ که عموم مردم غزلیاتش را می‌خوانند. بیهقی تاریخ‌نویسی جدی است، با این حال، طنز دیگران را در اثرش انعکاس می‌دهد.
 

سپانلو با اشاره به تصحیح‌های موجود از «تاریخ بیهقی» گفت: یکی از نمونه‌های معروف و بهترینش، تصحیح علی‌اکبر فیاض است. البته کار جعفر مدرس صادقی برروی «تاریخ بیهقی» که یک ویرایش داستان‌نگرانه است، بسیار خوب است و به نفع جوان‌هاست که از این کتاب استفاده کنند. جعفر مدرس صادقی اثر را نقطه‌گذاری کرده است و با استفاده از نشانه‌های سجاوندی آن را خواناتر کرده که برای جوان‌ها مؤثر است.

او در ادامه متذکر شد: قدرت بیهقی در دیالوگ‌نویسی است. این دیالوگ‌ها نشان می‌دهد که در آن دوران فاصله‌ زیادی بین زبان محاوره و کتابت نبوده است؛ برخلاف الآن که این فاصله بسیار است. همچنین از نظر شخصیت‌پردازی خوب عمل می‌کند و مخاطب به وضوح می‌تواند با سلطان مسعود غزنوی آشنا شود. به نوعی بیهقی از سلطان مسعود غزنوی شخصیتی می‌سازد که ترکیبی از مکبث و هملت است. به واقع سلطان مسعود غزنوی از طرفی اندیشه‌ نیکو را مورد توجه قرار می‌دهد و از سوی دیگر، شخصیتی جنگ‌آور و پرخاشگر و بی‌رحم است که به حرف مشاورانش اعتنا نمی‌کند.

محمدعلی سپانلو در ادامه به شرح بخشی از داستان جانشینی مسعود غزنوی به جای پدرش محمود و درگیر‌ی‌اش با برادرش امیرمحمد پرداخت و داستان‌هایی از سه نبرد امیرمسعود غزنوی را برای مخاطبان خواند.

Ali♥ بازدید : 255 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

فیلم مستند بلندی درباره «فیس‌بوک» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و کارگردانی «مجید توکلی» ساخته می‌شود.

 به گزارش مجله اینترنتی پازل، «مجید توکلی» کارگردان فیلم مستند «سلطان» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: پدیده‌های اجتماعی زیادی دور و بر ما هستند که ما در شبانه‌روز درگیرشان هستیم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم و تاثیر بسیاری در روابط ما دارند. یکی از مهم‌ترین پدیده‌های این روزهای جامعه ما «فیس بوک» است.وی در ادامه گفت: این شبکه اجتماعی خیلی زود در بین همه رخنه و جا باز کرد که امروز تقریبا می‌شود با اطمینان گفت جمعیت کثیری در کشور ما در این شبکه اجتماعی حضور دارند، از چهره های نام‌آشنا تا مردم کوچه و خیابان. اما تاثیر عجیبی که این شبکه اجتماعی در روابط اجتماعی ما گذاشته است دلیلی بود برای اینکه به سراغ این موضوع بیایم.

توکلی همچنین ادامه داد: ۵ ماهی می‌شود که کار تحقیقی بر روی این موضوع انجام شده و حتی بخشی از تصویربرداری انجام شده است، اما به‌زودی مرحله جدید تصویربرداری این فیلم آغاز می‌شود

کارگردان فیلم تلویزیونی «زیگ زاگ» همچنین درباره مسائلی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود، گفت: خود ماجرای فیس بوک پتانسیل بسیاری برای پرداخت دارد اما بیشتر هدف من درباره «روابط» است؛ روابطی که از طریق فیس‌بوک شکل می‌گیرد. روابط زن و شوهری که در فیس‌بوک هستند. روابط اعضای خانواده که همه در این شبکه اجتماعی هستند و معضلات این روابط و تاثیرهایی که روی ما گذاشته است. مهم‌ترین اتفاق شاید این باشد که از طریق این شکبه اجتماعی، همه همدیگر را می‌شناسند و می‌توانند به حریم خصوصی هم ورود کنند.

وی همچنین در پایان گفت: فیس بوک جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد که در این مستند سعی می‌شود تا با بخش‌بندی انجام شده، همه ابعاد آن را ببینیم.

به گزارش کافه سینما، مجید توکلی درباره نام این مستند گفت: لایک! این یکی از مشهورترین آیکن‌ها در این شبکه اجتماعی است.

 

Ali♥ بازدید : 216 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (1)

آنجلینا جولی هنر پیشه مشهور هالیوود و سفیر صلح سازمان ملل که اخیرا برای بازدید از آوارگان سوری در مرزهای ترکیه و سوریه به ترکیه سفر کرده بود ، برای درمان بیماری کبد خود با یک پزشک حاذق ترکیه ای مشورت کرد.

 

روزنامه پستا (posta) ترکیه روز گذشته از ملاقات محرمانه آنجلینا با یک پزشک ترکیه ای در آنکارا خبر داد.

بر اساس این گزارش پروفسور ” یامان توکات ” پزشک فوق تخصص ترکیه ای برای معاینه جولی از استانبول به آنکارا می رود و مدارک پزشکی آنجلینا جولی را مورد بررسی قرار می دهد.

ظاهرا جولی به هپاتیت C مبتلاست و بخش های زیادی از کبد خود را از اثر ابتلا به این بیماری از دست داده است و پزشکان به وی گفته اند در صورتی که عمل پیوند کبد انجام ندهد ، خواهد مرد.

جولی در ملاقات با پزشک ترکیه ای که در زمینه پیوند کبد در جهان نام پرآوازه ای دارد ، نظر او را درباره وضعیت بیماری اش و نیز موضوع پیوند کبد درخواست کرده است.

جولی به پروفسور توکات گفته است : پزشکان می گویند اگر پیوند کبد انجام ندهم خواهم مرد ، چطور می توانم زنده بمانم ؟”

گفته می شود پروفسور توکات برای ویزیت آنجلینا جولی از استانبول به آنکارا رفته است و هنوز مشخص نیست نظر این پزشک صاحب نام پیوند کبد در زمینه مساله پیوند کبد جولی چیست.

جولی هم اکنون با “برد پیت ” یکی دیگر از مشهورترین هنرپیشه های هالیوود زندگی می کند و صاحب ۶ فرزند است.

تبادل بنر با ما

تبادل بنر و لینک با تمام سایت ها و وبلاگ فقط باید امار خوبی داشته باشند

برای تبادل بنر با ما روی عکس زیر کلیک نمائید


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 352
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 114
  • آی پی امروز : 168
  • آی پی دیروز : 111
  • بازدید امروز : 194
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 671
  • بازدید ماه : 556
  • بازدید سال : 22,095
  • بازدید کلی : 356,440