loading...
پرنس
خوش آمدید




**افتخار ما آمار بازدید واقعی ماست**




میانبر
   

آخرین ارسال های انجمن
Ali♥ بازدید : 196 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

 

ممکن است شما تمایل داشته باشید مشاهده کنید که آیا رمز عبور خود را صحیح وارد کرده‌اید یا خیر؛ مخصوصاً اگر از رمز عبوری پیچیده استفاده می‌کنید و در خصوص این که شخص دیگری صفحه نمایش و رمز عبور وارد شده را ببیند نگران نیستید.
این قابلیت در مرورگر Internet Explorer وجود دارد بدین شکل که با کلیک بر روی علامت چشم در کادر وارد کردن رمز عبور می‌توان کاراکترهای رمز را مشاهده کرد.

Ali♥ بازدید : 327 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

برای اولین بار واحد امنیت چاپار یکی از حملات سازمان یافته خارجی را به صورت عمومی منتشر می نماید. در شهریور ماه سال جاری بر حسب اطلاعات ذیل، یک گروه خارجی با ثبت دامنه هم نام چاپار، طرح ریزی حمله فیشینگ را در دستور کار قرار می دهد.

Ali♥ بازدید : 239 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو اخبار منتشر شده در برخی از خبرگزاریها و سایتهای خبری به نقل از دکترواعظی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اینکه فیس بوک رفع فیلتر نمی شود به اطلاع می رساند، دکتر واعظی در حاشیه مراسم ختم پدر رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران مبنی بر اینکه علی رغم صحبت شما بر رفع فیلتر فیس بوک ولی تا کنون این موضوع اتفاق نیفتاده است،” ایشان اظهار داشته اند من تا کنون چنین حرفی نزده ام”.

 اینگونه موضوعات در کارگروهی خارج از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال بررسی است که به محض دریافت نتایج بررسی ها و تصمیمات اتخاذ شده به طور رسمی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

شایان ذکر است این موضوع نیز پیش از این توسط واعظی اعلام شده است .

Ali♥ بازدید : 259 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (1)

آموزش ساخت ایمیل یاهو هنگام تحریم ایران 2013

با سلام حتما تا کنون متوجه شده اید سرویس ایمیل معروف یاهو از دادن امکانات به ایران خود داری کرده و کاربران ایران را از ساخت ایمیل محروم کرده است.

Ali♥ بازدید : 231 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

مهدی اخوان بهابادی در نشست خبری با اشاره به برنامه های مدنظر برای هوشمندسازی فیلترینگ سایتهای اینترنتی اظهار داشت: یکی از برنامه ها بررسی پیشنهادی برای اعمال متفاوت فیلترینگ برای گروههای مختلف مردم از لحاظ سن و شغل است که در این راستا باید کاربر قبل از استفاده از اینترنت، احراز هویت شود تا امکان تفکیک خدمات فیلترینگ برای کاربران وجود داشته باشد.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: برای مثال سطح دسترسی به اینترنت برای یک پژوهشگر و یک بازرگان باید با یک نوجوان و دانش آموز متفاوت باشد در این راستا ابعاد اجرایی این پیشنهاد در مرکز ملی فضای مجازی در دست بررسی است.

 

Ali♥ بازدید : 243 جمعه 24 خرداد 1392 نظرات (0)

 

بسیاری از ما روزمان را درکنار جیمیل سپری میکنیم و به اندازه ای غرق اینترنت و جیمیلمان هستیم که فرصت چک کردن گوشی هم نداریم! این حقیقت است اما اگر شما هم اس ام اس هایتان را به موقع چک نمیکنید و از گوشی خود غافلید، برایتان راه کار تازه ای داریم،

در این پست به شما می آموزیم که چگونه از طریق جیمیل، اس ام اس هایتان را ارسال و دریافت کنید . برای این کار ابتدا افزونه مورد نظر را نصب کنید و بعد اپلیکیشن موبایل را نصب نمایید. زمانی که نصب برنامه بر روی گوشی تمام شد، عملیات همزمان سازی بین جیمیل و تلفن همراه شما شروع می شود و بعد از تمام شدن می توانید به راحتی با جیمیل پیام هایتان را مدیریت کنید، این برنامه تقریبا شبیه gtalk عمل می کند و رابط کاربری زیبایی دارد.

برای شروع باید یک دکمه آّبی به صورت Compose SMS در پایین Compose در جیمیلتان مشاهده کنید. با فشردن این دکمه می توانید به راحتی اس ام اس هایتان را به هر کسی ارسال کنید .

از دیگر ویژگی های این برنامه این است که می تواند هشدار دریافت تماس، اعلان اس ام اس، بک آپ گیری از اس ام اس ها و… را در کامپیوترتان پشتیبانی کند.

 

Ali♥ بازدید : 229 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

22 ارديبهشت 1392 - مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت تعداد کل کاربران ایران را ۴۵ میلیون نفر اعلام کرده است. آماری که بر اساس آن ۲۷ میلیون نفر اتصال به موبایل، ۶ میلیون نفر اتصال به فیبر،‌ سه و نیم میلیون نفر اتصال به ADSL و حدود ۸۰۰ هزار نفر اتصال به وایمکس دارند.

Ali♥ بازدید : 233 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

سازمان OASIS پروتکل مورد نیاز برای تبادل پیام در نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا را مشخص کرد. تعیین این پروتکل که MQTT یا (the Message Queuing Telemetry Transport) نام دارد، یکی از چالش های اساسی برای پیشبرد نسل جدید اینترنت بوده زیرا تا پیش از این تبادل پیام در اینترنت اشیا با دشواری های مختلفی مواجه بوده است.
 
پروتکل یاد شده که شباهت های زیادی با استاندارد مشهور HTTP دارد راه را برای به اشتراک گذاری ساده دیتا در دنیای مجازی هموار می کند. منظور از اینترنت اشیا افزایش روزافزون اتصال وسایل مختلف و ریزپردازنده های موجود در آنها به اینترنت است. این ریزپردازنده ها عموماً در داخل حسگرهایی نصب می شوند که برای جمع آوری اطلاعات محیطی به کار می روند.
 
بر این اساس در آینده کمتر ابزاری را می توان تصور کرد که به اینترنت متصل نباشد. لذا در دنیایی که با اینترنت اشیا شکل گرفته همه وسایل خانگی، اتومبیل ها و سیستم های مختلف صنعتی و تجاری از طریق اینترنت با یکدیگر در اتصال خواهند بود.
 
اطلاعات گران قیمتی که این ریزپردازنده ها ارائه می کنند به صنایع مختلف در انجام وظایفشان یاری خواهند کرد. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیارد وسیله مختلف به همین شیوه آنلاین شوند و تا آن زمان ارزش بازار یاد شده از مرز ۱۴ تریلیون دلار خواهد گذشت.
Ali♥ بازدید : 223 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

"اریک اشمیت" که در نشستی در واشنگتن سخن می گفت؛ افزود: برخی اقدامات از جمله برنامه ایران برای داشتن «اینترنت حلال» نشان می دهد که چگونه سران برخی کشورها تلاش می کنند همزمان که تکنولوژی را در اختیار داشته باشند؛ آن را از دسترس شهروندان خود خارج کنند.

مدیرعامل شرکت گوگل در آمریکا در واکنشی طنز آمیز به برنامه های ایران برای راه اندازی "گوگل ارث اسلامی" و "اینترنت حلال" گفت: "ایران می خواهد اسرائیل را نقشه هایش در اینترنت حلال محو کند."

روزنامه الاقتصادیه چاپ ریاض نوشت: "اریک اشمیت" که در نشستی در واشنگتن سخن می گفت؛ افزود: برخی اقدامات از جمله برنامه ایران برای داشتن «اینترنت حلال» نشان می دهد که چگونه سران برخی کشورها تلاش می کنند همزمان که تکنولوژی را در اختیار داشته باشند؛ آن را از دسترس شهروندان خود خارج کنند.
 
مقامات ایرانی از جمله علی آقامحمدی معاون معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و "محمد حسن نامی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبل از این از راه اندازی اینترنت حلال و سایت گوگل ارث اسلامی در آینده نزدیک خبر داده بودند.
 
مدیرعامل گوگل در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: با کاهش قیمت گوشی های هوشمند موبایل در چند سال آینده، صدها میلیون نفر از انسان ها در کشورهای دارای حکومت تندرو، گوشی های ساده خود را با گوشی های هوشمند متصل به اینترنت تعویض می کنند.
 
وی با اشاره به محدودیت های و فیلترهای دولت کره شمالی علیه استفاده از اینترنت افزود: هنگامی که این اتفاق روی دهد با تعجب، نظرات برجسته شهروندان این کشورها را خواهیم شنید به شکلی که قبل از این روی نداده بود.
 
اشمیت ادامه داد: ولی دولت های آنها مانند دولت های ما نیستند. در این وضعیت ، کشورهایی که پایه های اینترنت خود را براساس فیلتر کردن ایجاد می کنند با حداکثر توان خود تلاش می کنند تا هر جریانی علیه خود را متوقف کنند. آنها به اقداماتی مانند محدودیت آزادی بیان و تجمع ها    دست می زنند اما در نهایت به این نتیجه می رسند که انجام این اقدام به صورت گسترده و همه جانبه و آن طور که آنها می خواهند غیرممکن است.
 
او چند ماه پیش نیز به کره شمالی سفر کرد و از شیوه استفاده از کامپیوتر و اینترنت در این کشور نیز آگاه شد.
 
وی پیش بینی کرد: این انقلاب موبایلی در 5 یا 10 سال آینده به داستان اصلی در 57 درصد از ساکنان جهان که در سایه حکومت های سلطه گر زندگی می کنند تبدیل می شود.
 
او در نشست "چتر بزرگ" در واشنگتن سخن می گفت. هدف از سلسله نشست های چتر بزرگ که توسط گوگل برگزار می شود؛ بررسی "آزادی بیان در عصر دیجیتال" عنوان شده است.
 
مدیرعامل گوگل که قبل از این فکر می کرد کره شمالی بدترین جای کره زمین از نظر دسترسی به اینترنت است اما این جایگاه را به اریتره هم اختصاص داد و درباره کودتای ژانویه گذشته در این کشور  گفت: فکر کنید که چگونه مردم بیچاره اریتره از بقیه جهان جدا هستند. مسؤولان سانسور و کنترل، کار خود را با موفقیت بالا انجام دادند تا جایی که تنها بیانیه ای که از کشور اریتره خارج شد این بود که می گفت هیچ کودتایی روی نداده است. در صورتی که کودتایی رخ نداده چرا چنین چیزی را مطرح می کنید؟
 
اشمیت همچنین گفت: وقتی شهروندان کشورهای دارای حکومت تندرو به امکان اتصال به اینترنت دست می یابند به احتمال بسیار، زندگی در این کشورها قبل از این که راحت تر شود؛ سخت خواهد شد.

او قبل از این هم در نشستی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه به نظر او کدام کشور، بهترین اینترنت را دارد به شوخی جواب داده بود: "ایران".

Ali♥ بازدید : 247 یکشنبه 08 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

تنوع اپراتورهای ارتباطی و قیمت‌های متفاوتی که این اپراتورها برای مکالمه مشترکان خطوط دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته‌اند موضوعی است که در نهایت موجب می‌شود یک دقیقه تماس‌های تلفنی بر اساس نوع سیم‌کارت مشترک تعرفه‌های مختلفی داشته باشد.

اما تعرفه‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند با فرا رسیدن سال جدید احتمالا دستخوش تغییراتی خواهند شد چرا که چندی پیش معاون سازمان تنظیم مقررات در گفت‌وگو با ایسنا این گونه اعلام کرده بود که قرار است ظرف مدتی کوتاه تعرفه‌ای با عنوان نرخ پایه دولتی برای اپراتورها تصویب شود که بر اساس آن اپراتورها می توانند تا 20 درصد این نرخ پایه افزایش قیمت داشته باشند.

بقیه مطلب در ادامه مطلب

Ali♥ بازدید : 250 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

قصد دارید اینترنت پرسرعت تهیه کنید؟ یا از سرویس کنونی تان راضی نیستید؟ پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

 اگرچه در حال حاضر کاربران برای دریافت اینترنت چندمگابیتی هم مجاز شده اند، اما برخی گلایه ها نسبت به سرعت پایین اینترنت ادامه دارد. با این وجود براساس بررسی های صورت گرفته برخی از شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت به عنوان شرکت های برتر و آنهایی که سرعت بیشتر دارند شناخته شده اند. 

براساس بررسی های صورت گرفته اسفند ماه سال گذشته در ارتباط با اینترنت دو مگابیتی دربازه زمانی یک تا هشت شرکت شاتل، از ۸ تا ۱۶ آسیاتک و از ۱۶ تا ۲۴ انتقال داده ها (عصر تلکام) به عنوان برترین شرکت ها از نظر سرعت شناخته شده اند.

طی ساعات یک تا هشت عصر انتقال داده ها (عصر تلکام)، پارس آنلاین، نداگستر صبا و آریانا گستر اسپادانا در رده های بعدی سرعت قرار دارند.

هم چنین در ساعات ۸ الی ۱۶ به ترتیب افرانت، شاتل، آریاناگستر اسپادانا، عصر انتقال داده ها، نداگستر صبا و ایرانسل دیگر شرکت هایی بوده اند که سرعت بالایی در ارائه ی خدمات داشته اند.

در ساعات ۱۶ تا ۲۴ نیز پارس آنلاین، نداگستر صبا، شاتل، آریاناگستر اسپادانا و داده پردازی فن آوا رتبه های دوم تا ششم سرعت در بخش اینترنت دو مگابیتی را به خود اختصاص داده اند.

 

اینترنت یک مگابیتی

در بخش اینترنت یک مگابیتی شرکت شاتل در دو بازه زمانی یک تا هشت و هشت تا ۱۶ بالاترین سرعت را برای کاربران داشته و در ساعات ۱۶ تا ۲۴ شرکت داده پردازی فن آوا در رده ی اول سرعت قرار گرفته است.

در ساعات یک تا هشت پس از شاتل به ترتیب پارس آنلاین، پیشگامان توسعه ارتباطات، آسیاتک و نداگستر صبا در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در بازه زمانی هشت تا ۱۶ نیز به ترتیب آریاناگستر اسپادانا، آسیاتک، شبکه ارتباط شبدیز، ایرانسل، پارس آنلاین، عصر انتقال داده ها، نداگستر صبا و ارتباطات مبین نت دیگر شرکت هایی بوده اند که سرعت بالایی برای کاربرانشان فراهم کرده اند.

هم چنین طی ساعات ۱۶ تا ۲۴ به ترتیب شرکت های شاتل، آسیاتک، پیشگامان توسعه ارتباطات، آریاناگستر اسپادانا، عصر انتقال داده ها (عصر تلکام)، پارس آنلاین، نداگستر صبا، شبکه ارتباط شبدیز و پردیس در رده های بعدی قرار گرفته اند.

 

۵۱۲ کیلوبیت

در ارتباط با اینترنت ۵۱۲ نیز طی دو بازه زمانی یک تا هشت و هشت تا ۱۶ شرکت آسیا تک و در بازه ۱۶ تا ۲۴ شرکت عصر انتقال داده ها بالاترین سرعت را برای کاربران خود به ارمغان آورده اند.

 

در ساعات یک تا هشت عصر انتقال داده ها، ایرانسل، پارس آنلاین و شاتل در رده های دوم تا پنجم سرعت قرار داشته اند.

در بازه زمانی هشت تا ۱۶ نیز به ترتیب آریاناگستر اسپادانا، عصر انتقال داده ها، افرانت، داده پردازی فن آوا، شاتل، ایرانسل، پارس آنلاین، ارتباطات مبین نت و نداگستر صبا به عنوان دیگر شرکت هایی که اینترنت پرسرعت تری در اختیار کاربران خود قرار داده اند، شناخته شدند.

همچنین طی ساعات ۱۶ تا ۲۴ شرکت های آسیا تک، پارس آنلاین، ایرانسل، شبکه ارتباط شبدیز، داده پردازی فن آوا، شاتل، پیشگامان توسعه ارتباطات، ارتباطات مبین نت و ارتباطات فن آوا، دیگر شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت پرسرعت در اسفند ماه سال گذشته بوده اند.

 

۲۵۶ کیلوبیت

اما در زمینه  اینترنت ۲۵۶ کیلوبیتی در آخرین ماه سال قبل طی ساعات یک تا هشت پارس آنلاین، از ۸ تا ۱۶ عصر انتقال داده ها و ۱۶ تا ۲۴ ارتباطات مبین نت بالاترین سرعت را داشته اند.

براساس اعلام مرکز متما، طی ساعات یک تا هشت در بخش اینترنت ۲۵۶ شاتل، عصر انتقال داده ها و ارتباطات مبین نت رده های دوم تا چهارم سرعت را داشته اند.

در بازه زمانی هشت تا ۱۶ نیز به ترتیب پارس آنلاین، آریاناگستر اسپادانا، شاتل، نداگستر صبا و داده پردازی فن آوا شرکت هایی بوده اند که پس از عصر انتقال داده ها رتبه های بعدی اینترنت پرسرعت را از آن خود کرده اند.

طی ساعات ۱۶ تا ۲۴ هم ارتباطات فن آوا، شاتل، ایرانسل، عصر انتقال داده ها، نداگستر صبا و آریانا گستر اسپادانا به ترتیب رتبه های دوم تا هفتم سرعت را از آن خود کرده اند.

 

۱۲۸ کیلوبیت

در زمینه ی اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت نیز طی ساعات یک تا ۱۶ شرکت آسیا تک پرسرعت ترین اینترنت را در اختیار کاربران خود قرار داده و در ساعات ۱۶ تا ۲۴ شرکت عصر انتقال داده ها بالاترین سرعت را داشته  است.

همچنین طی ساعات یک تا هشت عصر انتقال داده ها، ایرانسل، شاتل و مبین نت در رده های بعدی قرار داشته اند.

در ساعات هشت تا ۱۶ نیز به ترتیب ارتباطات مبین نت، نداگستر صبا، شاتل، ایرانسل و آریاناگستر صبا در رده های دوم به بعد قرار گرفته اند.

در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ نیز شرکت های آسیاتک، شبکه ارتباط شبدیز، نداگستر صبا، شاتل و ایرانسل بعد از عصر انتقال داده ها دیگر شرکت هایی بوده اند که پرسرعت ترین اینترنت را برای کاربران خود ارائه کرده اند.

 

۶۴ کیلوبیت

اما در بخش اینترنت ۶۴ کیلوبیت هم در تمام ساعات روز شاتل بالاترین سرعت را داشته و در ساعات ۸ تا ۱۶ آسیاتک و ایرانسل و در ساعات ۱۶ تا ۲۴ ایرانسل پس از آن در رده های بعدی سرعت قرار گرفته اند.

 

Ali♥ بازدید : 218 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

ایرنا: رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات گفت: روزانه 15 پتا بایت اطلاعات جدید به اینترنت اضافه می شود و به این ترتیب اطلاعات موجود بر روی اینترنت هر 18 ماه دو برابر می شود .

دکتر ˈسید امید فاطمیˈ روز چهارشنبه در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور اظهار داشت: در حال حاضر 2 و نیم میلیارد نفر بر روی وب هستند که 34 درصد کل مردم جهان را شامل می شود. علاوه براین 74 درصد کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی حضور دارند .

وی خاطرنشان کرد : کاربران گوگل پلاس نیز 135 میلیون نفر در ماه هستند که یک و 2 دهم تریلیون جست و جو در سال گذشته میلادی بر روی گوگل انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآور شد : در حال حاضر رویکرد پژوهشگران به موضوع پژوهش تغییر کرده است و جست و جوی مشاهده ای و دیداری و نیز استفاده از ابزار جست و جوی اجتماعی کاهش یافته است . از این رو دانشجویان بیشتر به سمت استفاده از مقالات و کتاب های الکترونیکی تمایل پیدا کرده اند .

رییس پژوهشگاه علو م و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان ارایه مطالب پژوهشی و دسترسی به منابع علمی تغییر کرده است و در این زمینه ارایه دروس به دروس ˈمتن بازˈ، استفاده از ابزارهای آنلاین حتی در کلاس های حضوری و انجام مراحل ارایه پیشنهاد تا پذیرش به صورت برخط (آنلاین) ازروش های پژوهش در کشوراست .

وی افزود : امروزه پیشرفت در پژوهش و آموزش بدون استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست.از این رو مدیران فناوری اطلاعات در هر سازمان باید مدبرانه عمل کنند . راه اندازی یک نظام یکپارچه در کشور برای ثبت اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات ضروریست.

نخستین همایش «مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور» با هدف تبادل دستاوردها و تجربیات متخصصان فناوری اطلاعات ، آشنایی با ایده ها و فرصت های جدید به منظور بهبود عملکرد فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط کاری نزدیک با سایر مدیران و دست اندرکاران فناوری اطلاعات امروز - چهارشنبه - در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد .
Ali♥ بازدید : 190 چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مراسم گوگل قرار است 25 اردیبهشت الی 27 اردیبهشت برگزار شود و گمانه زنی‌ها بر سر معرفی گجت‌های جدید و نسخه جدید سیستم عامل این شرکت در این مراسم بسیار زیاد است.

بر طبق گزارش یک منبع مورد اعتماد از داخل گوگل، نسخه بعدی اندروید یعنی Key Lime Pie با تاخیر 2 الی 4 ماهه ارائه خواهد شد و به احتمال قوی به مراسم I/O نخواهد رسید.

این گزارش که از GadgetTronica آمده است اعلام می‌کند تاخیر در این ارائه به این دلیل نیست که توسعه سیستم عامل Key Lime Pie به مشکل برخورده است، بلکه به این علت گوگل این تاخیر را در ارائه بوجود آورده تا تمام کمپانی‌هایی که از اندروید استفاده می‌کنند تا آنجا که ممکن است گوشی‌های خود را با سیستم عامل 4.2.2 آبنبات ژله‌ای ارائه دهند.

دلیل دیگری که گوگل می خواهد این نسخه را با تاخیر معرفی کند می تواند مربوط به گوشی X Phone گوگل باشد که در شایعات پیش از این شنیده بودیم که گوگل می‌خواهد توسط موتورولا گوشی فول اچ دی 5 اینچی جدیدی را ارائه دهد.

بازهم این موضوع را از یاد نبرید که تمام این‌ها تا اعلام رسمی از طرف گوگل در حد شایعه هستند و همه چیز زمانی مشخص خواهد شد که یا مراسم برگزار شود یا گوگل نظری رسمی ارائه کند.

منبع: GadgetTronica

Ali♥ بازدید : 332 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL براساس پارامترهای سرعت، ضریب اشتراک و حجم مورد استفاده محاسبه می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، لطف اله سبوحی - معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی - افزود: پیش از این براساس مصوبه 49 کمیسیون تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر سرعت و ضریب اشتراک تدوین شده بود که عدم شفافیت در میزان استفاده، ناهمگونی در تعرفه‌های خدمت‌دهندگان اینترنت و عدم انطباق تعرفه‌ها با حجم مورد استفاده کاربران را در پی داشت.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به ضرورت انطباق محاسبه تعرفه خدمات اینترنت با روال‌های موجود در دنیا اظهار کرد: کاهش تعرفه‌ها به صورت پلکانی با افزایش حجم مورد استفاده توسط کاربران، تعیین کف برای تعرفه‌ها به منظور جلوگیری از رویه‌های ضدرقابتی از مواردی است که در مصوبه جدید کمیسیون پیش‌بینی شده است.
 
وی گفت: با در نظر گرفتن منافع کاربران و ارائه‌کنندگان خدمات در مصوبه 152، مکانیسمی به صورت پویا تعریف شده که براساس آن در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و خدمات انتقال، تعرفه خدمات اینترنت برای کاربران نهائی متناسب با این پارامترها در هزینه نهایی تعدیل می‌شود.
 
سبوحی تصریح کرد: با توجه به ماهیت نامتقارن خدمات ADSL که در آن مشترکین نسبت به دریافت اطلاعات از شبکه اقدام می‌کنند در این مصوبه ارائه‌کنندگان خدمات ملزم شدند در محاسبه ترافیک مشترکان، برای مجموعه دریافت و ارسال، به میزان 25 درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکین پیش‌بینی کنند.
 
معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح تفاوت بین مصوبه 49 و 152 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره خدمات اینترنت پرسرعت گفت: در مصوبه قبلی حداکثر ضریب اشتراک یک به 10 تعریف شده بود که در مصوبه 152 به منظور بهبود کیفیت خدمات، حداکثر ضریب اشتراک یک به 8 تعیین شده و ارائه‌کنندگان خدمات موظف شدند سرعت خط را به میزان یک به 8 برای مشترکان تضمین کنند و برای ضرایب اشتراک کمتر از این مقدار نیز تعرفه تغییر نمی‌کند.
 
سبوحی افزود: در مصوبه جدید ارائه‌کنندگان خدمات موظف شده‌اند در بسته‌های تعرفه‌ای خود نرخ سرعت خط و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه کرده و در قرارداد مشترکین لحاظ کنند.
Ali♥ بازدید : 1214 جمعه 13 بهمن 1391 نظرات (0)

باشگاه خبرنگاران: کاربران اینترنت می‌توانند برای دریافت خدمات قانونی vpn در روزهای آینده ثبت‌نام کنند.

مرکز ملی فضای مجازی در روزهای آینده با معرفی یک پرتال عمومی ثبت‌نام متقاضیان دریافت vpn قانونی را آغاز می کند.

در این ثبت نام اشخاص حقوقی مشخصات سازمان، دستگاه یا شرکت خود و IP را که از آن استفاده می کنند و اشخاص حقیقی مشخصات و IP خود را درج خواهند کرد. مدتی طول خواهد کشید تا این اسناد بررسی شود و به تدریج خدمات قانونی vpn داخل کشور ارائه خواهد شد.

مرکز ملی فضای مجازی خدمات قانونی vpn را به منظور ساماندهی فضای فیلترینگ کشور ایجاد می کند تا پس از آن خدمات غیرقانونی vpn اجازه فعالیت نداشته باشد.

اخوان بهابادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص گفت: یکی از تبعات خلأ قانونی برای ارائه خدمات vpn این بود که مردم برای دسترسی به بعضی از سایتهایی که به دلیل نبود امکانات کافی در کشور برای اعمال فیلترینگ به اشتباه فیلتر شده بود از ابزارهای فیلترشکن استفاده می‌کردند.

وی افزود: برای مثال یک خبرنگار نیاز دارد به انواع سایتهای خارجی دسترسی داشته باشد حال اگر این خدمت به صورت قانونی در کشور ارائه نشود مجبور است به صورت غیرقانونی به این هدف برسد.

اخوان بهابادی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورها نوعی فیلترینگ اعمال می‌شود، گفت: هر کشوری بنا به شرایط خاص فرهنگی خود معیارهایی برای پالایش محتوا دارد و ما نمی توانیم اجازه دهیم که داخل کشور کودکان ما به یک محتوای مبتذل در اینترنت دسترسی داشته باشند.

وی افزود: فیلترینگ در کشور ما دارای نقصهایی است که باید برطرف شود و دلیل آن هم نحوه فیلترینگ داخل کشور است که در حال حاضر بر روی آدرس یا اصطلاحاً URL وجود دارد.

 گفت: به همین دلیل اگر داخل محتوای یک سایت که شاید صدها صفحه داشته باشد یک محتوای مجرمانه در یکی از صفحات آن باشد نرم افزار کل آن سایت اصلی را فیلتر می‌کند.

وی افزود: راه حلهایی برای این منظور پیدا شده است و ما در تلاشیم با کمک مردم و کاربران این نقص را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه می توان از vpn استفاده‌های مفیدی به ویژه در دور زدن بسیاری از تحریمها کرد گفت: برای مثال یکی از دانشگاههای برتر کشور مورد تحریم علمی قرار گرفت و دسترسی منابع علمی برای دانشجویان این دانشگاه محدود شد که با استفاده از این ابزار و با روشهای ایرانی توانستیم این تحریم را دور بزنیم.

Ali♥ بازدید : 227 سه شنبه 03 بهمن 1391 نظرات (0)

به دنبال سری آیکون های خاص و ویژه ای برای  پروژه یا طرح خود هستید؟ از این سه موتور جستجوگر آیکون که به شما معرفی می کنم استفاده کنید تا دیگر دغدغه ای نداشته باشید:

Findicons : نام آیکون مورد نظرتان را در این موتور جستجو تایپ کنید و منتظر نتیجه باشید . به طور حتم ضرر نخواهید کرد. این موتور از جستجوی پیشرفته و قابلیت فیلتر کردن برخوردار است.

Iconfinder : این موتور جستجوگر آیکون دارای دایرکتوری ای با بیش از ۱۶۵۰۰۰ آیکون و ۶۰۰ مجموعه یا ست کامل آیکون است. مطمئنا با تایپ کلمات کلیدی در آن به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت.

ICONlook : این سایت معروف تر از دوسایت قبلی بوده  و در دسته بندی نتایج سایز ها را هم فیلتر می کند و می توانید در سایزهایی مانند ۱۲*۱۲ و ۳۲*۳۲ و غیره آیکون موردنظر را Search  و آن را بیابید.

Ali♥ بازدید : 234 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در واکنش به تمدید دوره انحصار رایتل گفت: تحریم برای تمام اپراتورها است و باید تحریم‌ها را دور زد؛ ما نیز با نامه‌نگاری اعتراض خود را اعلام کرده و انتظار اصلاح مصوبه را داریم.
سیدمصطفی سیدهاشمی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به تمدید 15 ماهه دوره انحصار رایتل در ارائه خدمات نسل سوم اظهار داشت: این اقدام دارای 3 ایراد اساسی است.
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: ایراد نخست، به وجود آمدن انحصار و ایراد دوم، محروم کردن مردم از خدمات است.
وی ادامه داد: ایراد سوم نیز این است که هم‌اکنون بستر برای اپراتورهای دیگر برای اینکه سریع‌تر برای ارائه خدمات نسل سوم و بالاتر تلفن همراه وارد عمل شوند، مهیا است.
سیدهاشمی اظهار داشت: اگر توجیه تمدید دوره انحصار، به دلیل بحث تحریم است که تحریم برای تمام اپراتورها است نه فقط برای یک اپراتور خاص.
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: موضوع تحریم برای تمام اپراتورها است و باید تحریم‌ها را دور زد؛ همچنان که ما نیز هم‌اکنون برای شرکت مخابرات ایران تحریم‌ها را دور می‌زنیم و تجهیزات را فراهم می‌کنیم.
وی تاکید کرد: بنابراین انتظار ما این است که به این مصوبه اصلاحیه وارد شود.
سیدهاشمی گفت: در این زمینه ما اقدامات خود را انجام می‌دهیم و با نامه‌نگاری، اعتراض خود را به این موضوع اعلام می‌کنیم.

Ali♥ بازدید : 281 یکشنبه 14 آبان 1391 نظرات (0)

کمتر از یک هفته بعد از ورود جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروساف، ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر نسخه 10 توسط فرانسوی ها هک شدند.
کمپانی امنیتی ووپن VUPEN اعلام کرد موفق شده است سیستم عامل ویندوز 8 و مرورگر آن، اینترنت اکسپلورر را هک کند.
گفته می شود ویندوز 8 امن ترین فیچرها را روی خود دارد و کارشناسان این ویندوز را قوی ترین از لحاظ امنیتی خطاب کرده اند.کمپانی امنیتی ووپن اعلام کرده با استفاده از اکسپلویت صفر روزه توانسته ساختار امنیتی ویندوز 8 و اینترنت اکسپلورر 10 روی آنرا بشکند. این کمپانی بوسیله آنچه شکافهای چند گانه روی سیستم عامل گفته می شود این کار را انجام داده است.
چائوکی باکرار مدیر شرکت ووپن روی اکانت توئیتر خود ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد ما معمولا اطلاعات ریز را به خریداران می دهیم.
ویندوز 8 از با توسعه موارد امنیتی از روی ویندوز 7 و ویستا ساخته شده است اما به گفته کمپانی ووپن منحصربفرد و تک ساخته نشده است. البته شکستن این ویندوز کار ساده ای نیست و به گفته مدیر ووپن اگر ساده بود تاکنون قبل از ووپن، دیگران این کار را انجام داده بودند.
به گزارش خبرآنلاین کار اصلی این کمپانی پیدا کردن حفره ها و شکافهای امنیتی و فروش اطلاعات به شرکتهایی مانند مایکروسافت و گوگل و اپل و .. قبل از اینکه سایر هکرها بتوانند با استفاده از این رخنه ها بدافزار تولید کرده و به دیگران حمله کنند و این کمپانی توضیح بیشتر فنی در این باره نداده است و ظاهرا باگ روی فلش رخنه مذکور را باعث شده است.ظاهرا مایکروسافت نیز در جریان قرار گرفته است. مایکروسافت نیز بدون توضیحی گفته ما با کشف کنندگان حفره ها کار می کنیم تا جلوی حملات را بگیریم(بدون اینکه اشاره مستقیمی به ووپن کند).

Ali♥ بازدید : 209 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران علیه هیچ کشوری حملات سایبری نکرده و نمی‌کند چرا که باور دارد نباید از فضای مجازی استفاده نامناسبی صورت بگیرد.

علی حکیم‌جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به ادعاهایی که مبنی بر حملات سایبری ایران به کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که ایران هیچ حمله‌ای نسبت به هیچ کشوری صورت نمی‌دهد.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات در عین حال گفت:‌ البته اتفاقی که امروزه در دنیا مرسوم شده آن است که برخی کشورها با استفاده از IP برخی کشورهای دیگر به حمله اقدام می‌کنند که این اتفاق در ارتباط با ایران هم رخ می‌دهد و ما هم روزانه شاهدیم که با IP برخی کشورها حملاتی به ما صورت می‌گیرد.

حکیم‌جوادی با بیان این‌که ایران این نوع حملات را به حساب کشورهای حمله‌کننده نمی‌گذارد، عنوان کرد: امروزه هکرها از چنین شیوه‌ای استفاده می‌کنند و بدین ترتیب با استفاده از IP یک کشور به عملیات هکینگ اقدام می‌کنند. این موضوع گاه هم با IP ایران صورت می‌گیرد اما به صراحت اعلام می‌کنیم که ایران به هیچ کشوری حمله نکرده و تا جایی که بنده اطلاع دارم علاقه‌ای هم ندارد که وارد چنین حملاتی شود.

وی با بیان این‌که پیش از این در اجلاس WSIS نیز به این نکته اشاره کرده و خطر تروریسم سایبری را مورد اشاره قرار داده، یادآور شد: این موضوع خطر بزرگی برای کشورهای مختلف به شمار می‌رود و نیازمند تمهیدات جدی است.

اما معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده که کدام کشورها به سوءاستفاده از IP ایران می‌پردازند اظهار کرد: در اغلب موارد این دولت‌ها نیستند که این کار را می‌کنند بلکه بیش‌تر هکرها هستند که از این شیوه بهره می‌گیرند.

حکیم جوادی در پاسخ به این سوال که یعنی این حملات هدفی غیرسیاسی دارند، عنوان کرد: در اغلب موارد این گونه است و به عنوان مثال در حال حاضر در عملیات بانکی و بحث فیشینگ از IPهای مختلف استفاده می‌شود. به همین دلیل ما این نوع اقدامات را خیلی به حساب کشورها نمی‌گذاریم چراکه شرایط دنیای مجازی به گونه‌ای است که در آن از این اتفاقات رخ می‌دهد.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره پیگیری‌های قضایی این موضوع مطرح شده بود‌، گفت: قطعا به بسته به نوع اتفاقات اقدامات مختلف صورت می‌گیرد در این میان گاه پلیس فتا را در جریان می‌گذاریم تا موضوع از طریق اینترپل پیگیری شود و گاه از طریق وزارت امور خارجه پیگیر موضوع می‌شویم اما به هر صورت از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنیم تا به پیگیری این مباحث بپردازیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که نمی‌توان پایانی برای این نوع اتفاقات در فضای مجازی متصور شد، اظهار کرد:‌ شاید بهترین راه برای این موضوع این باشد که تمام کشورها با یکدیگر به یک هماهنگی برسند و در قالب چیزی شبیه به یک پروتکل اجازه ندهند که با استفاده از IP یک کشور به کشور دیگری حمله شود.

Ali♥ بازدید : 302 چهارشنبه 19 مهر 1391 نظرات (0)

زندگی در دنیای امروز چنان با تکنولوژی و پیشرفتهای علمی گره خورده که شاید حتی تصور یک روز زندگی بدون موتورهای جست وجو یا در سطح کلان تر، بدون اینترنت برای بسیاری غیرممکن باشد. اما آیا ممکن است طی سالهای آینده سایتی ایرانی جایگزین غولهای جست وجوگرشود؟!

نیاز کاربران به اطلاعات موتورهای جستجو مدت هاست راهکاری شده تا این شرکتها در پشت ظاهر فعالیت در فضای مجازی بعضا به موضع گیریهای سیاسی نیز بپردازند و در این زمینه براساس نظر سرمایه گذارانش مواضع مختلفی اتخاذ کند. مواضعی که در بسیاری موارد حداقل با منافع و سیاستها و شئونات کشوری مانند ما سازگار و هماهنگ نیستند.

هنوز زمان زیادی از حذف عنوان خلیج فارس در گوگل مپ نمی گذشت که این شرکت با قرار گرفتن فیلم موهن برروی سایت زیرمجموعه خود یعنی یوتیوب بار دیگر موضعی فرارسانه یی گرفته است. این نمونه ها در گذشته هم کم مشاهده نشده و بی شک در آینده هم تکرار خواهد شد اما اینکه در داخل کشور برای مقابله با این اتفاقات چه تدابیری اندیشیده شده موضوع مهمی است که جا دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

تبادل بنر با ما

تبادل بنر و لینک با تمام سایت ها و وبلاگ فقط باید امار خوبی داشته باشند

برای تبادل بنر با ما روی عکس زیر کلیک نمائید


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 352
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 114
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 111
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 407
  • بازدید سال : 21,946
  • بازدید کلی : 356,291