loading...
پرنس
خوش آمدید




**افتخار ما آمار بازدید واقعی ماست**




میانبر
   

آخرین ارسال های انجمن
Ali♥ بازدید : 355 جمعه 08 آبان 1394 نظرات (1)

بوی بد پیاز را به خاطر تاثیراتی که بر قلب و عروق شما دارد تحمل کنید!

کلسترول خون تان را با خوردن پیاز کاهش دهید!

نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مصرف پیاز می‌تواند در کاهش سطح کلسترول موثر باشد.پیاز به غیر از آنکه یکی از مواد اصلی در پخت بسیاری از غذاها به حساب می‌آید می‌تواند فوائد بی‌شماری هم برای سلامت بدن به همراه داشته باشد. بررسی‌های جدید نشان می‌دهد پیاز می‌تواند به بهبود سطح کلسترول در بدن کمک کند.
 

پیاز منبع غنی از ترکیب‌های «پلی‌فنولیک» به نام «فلاونوئید»هاست که با ویژگی‌های ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی شناخته شده است. همچنین در یک مطالعه مشخص شد فلاونوئید موجود در پیاز با کاهش سطح کلسترول بد در افراد چاق و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی همراه است. به گفته متخصصان این خاصیت پیاز به دلیل وجود نوعی آنتی‌اکسیدان در آن است.
 

همچنین در یک بررسی دیگر تاثیر عصاره پیاز بر میزان کلسترول در بدن موش‌ها نشان داده و تاکید شد که با مصرف این عصاره سطح کلسترول کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند در حالی که سطح تری گلیسیرید بدون تغییر باقی ماند. همچنین مشخص شد ترکیب عصاره پیاز با سولفات روی تاثیر بهتری روی سطح کلسترول خونِ موش‌ها می‌گذارد.
 

پزشکان همچنین با بیان اینکه مبتلایان به دیابت در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی هستند، اظهار داشتند: دیابت اغلب با کاهش کلسترول خوب و افزایش کلسترول بد و تری گلیسیرید همراه است. به همین دلیل ضرورت دارد مبتلایان به دیابت سطح کلسترول خود را تحت کنترل داشته باشند.

در بسیاری از آزمایش‌ها تاثیر مصرف پیاز خام یا عصاره آن روی سطح کلسترول بررسی شده و کاملا مشخص نیست مواد مغذی موجود در پیاز از حرارت دیدن چه تاثیری می‌گیرند.

Ali♥ بازدید : 315 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

این روزها با ورود به ماه خرداد اولین موج های گرم نیز وارد کشورشده است به نظر می رسد تابستانی زودهنگام در راه است. اگر بعد از ظهرها سری به پشت بام بزنید حتما مشاهده می کنید که عده ای در حال درست کردن کولرهای خودشان برای روزها گرما هستند اما چگونه می توان گرما زدگی و گرمای تابستان را به راحتی دفع کرد؟ این سوالی است که در ادامه بهترین پاسخ ها را برای آن آماده کرده ایم :

** اولین نکته استفاده نکردن از لباس های ضخیم است همچنین دقت داشته باشید که چند لایه پوشیدن نیز در این دسته قرار میگیرد پس به هیچ عنوان کاری را انجام ندهید که مانع از دفع گرما از بدن می شود. ورزش در این فصل می تواند به لاغر شدن شما کمک کند اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای فرار از گرما و گرمازدگی باید مایعات را به شدت مصرف  کنید.

** ورزش در این فصل می تواند به لاغر شدن شما کمک کند اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای فرار از گرما و گرمازدگی باید مایعات را به شدت مصرف  کنید. هر ورزشکاری باید همیشه یک بطری آب در کنار خود داشته باشد.

** اگر مجبور هستید به گرما عادت کنید بهتر است این کار در طی یک یا دوهفته باشد. برخی برای آنکه به گرما عادت کنند تمام مدت برای دو روز زیر افتاب هستند اما این افراد تنها زمینه گرمازدگی را فراهم می کنند.

** استحمام را فراموش نکنید چرا که یکی از موثرترین راه های فرار از گرمازدگی یک دوش آب خنک است. سعی کنید در تابستان حداقل روزی یک بار به جمام بروید تا کمتر گرمتان شود.

** استفاده از غذاهای فست فوتی را تا حد امکان کاهش دهید. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که خوردن غذاهای فرآوری شده در تابستان احتمال گرمازدگی را تا 70 درصد افزایش می دهد. از جایگزین های مفیدتری مانند آب دوغ خیار به جای این غذاها استفاده کنید.

Ali♥ بازدید : 495 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

همیشه این مسئله وجود داشته که امواج الکترو مغناطیسی تلفن همراه، می توانند خطراتی را برای ما به همراه داشته باشند. از این رو بسیاری از نهادها و سازمان ها درصدد راهی برای کاهش این خطرات احتمالی هستند. به نقل از تازه های تکنولوژی اخیرا پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف بررسی خطرات احتمالی امواج الکترومغناطیسی تلفن همراه، آثار این امواج بر بافت‌های مغز و جمجمه‌ را بررسی کرده‌اند.
دکتر رضا صراف، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر و مجری این طرح، میزان جذب امواجی که از تلفن همراه به سمت گوش می‌آید، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فرکانس موج متفاوت است. به طور معمول بیش از ۷۰ درصد امواج به‌وسیله بافت جمجمه و مغز جذب می‌شود و به شکل انرژی حرارتی درمی‌آید.

Ali♥ بازدید : 282 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

خط قرمزهای تغذیه در روزه‌ داری می‌تواند به تغذیه مناسب کمک شایانی کند. بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری چربی به عنوان ذخیره انرژی در نقاط مختلف ذخیره می‌کند. این چربی‌ها به مرور ممکن است مقداری از کاروتنوئیدهای خورده شده توسط فرد را در خود ذخیره نموده و تغییر رنگ دهند. به علاوه در مدت طولانی اگر این چربی‌ها در بدن باقی بمانند، به شکل فشرده‌تر در آمده و احتمال مورد استفاده قرار گرفتن چربی‌های قرار گرفته در مرکز بدن نیز کمتر می‌شود. روزه‌ داری به بدن فرصت می‌دهد تا این چربی‌های زمانمند را بسوزاند و پس از پایان دوره روزه‌داری، به جای آنها چربی تازه و مناسب‌تری را جایگزین نماید. به ویژه برای افرادی که چربی زیادی در بدن خود ذخیره کرده‌اند، فرصت مغتنمی ‌فراهم می‌شود تا مقداری از چربی‌ها را برای تولید انرژی به مصرف رسانند و از اضافه وزن خود بکاهند.

گرچه روزه حتی برای افراد لاغر نیز می‌تواند مفید باشد، ولی ذکر این نکته ضروری است که اگر فرد بسیار لاغر و یا دارای بیماری لطمه زننده و یا شرایط فیزیولوژیکی خاصی باشد که طبق نظر پزشک، روزه‌داری منجر به صدمه به بدن او می‌شود، روزه‌داری برای او قابل توصیه نخواهد بود.

Ali♥ بازدید : 232 سه شنبه 21 خرداد 1392 نظرات (0)

پیشگیری از التهاب لثه، خطر ابتلا به سرطان های سر و گردن را کاهش می دهد.

التهاب مزمن لثه یکی از عوامل خطرساز در سرطان های سر و گردن است، بنابراین پیشگیری  و درمان به موقع بیماری های لثه به معنی کاهش خطر ابتلا به این نوع سرطان هاست.

Ali♥ بازدید : 217 دوشنبه 09 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

بسیاری از غذاهایی که ما روزانه از آن ها استفاده می کنیم حاوی ویتامین های مختلف و مواد معدنی هستند که برای بدن لازم و ضروری اند. این ویتامین ها هر کدام دارای ویژگی های خودشان هستند.
 در میان ویتامین های مختلفی که از راه تغذیه وارد بدن می شوند محققان به این نتیجه رسیده اند که برخی برای مردان بهتر هستند و هر مردی باید از این ویتامینها همیشه در بدن خود داشته باشد.
 
سلنیوم
آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری می کند و همچنین محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که این ویتامین می تواند میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. برای بدست آوردن میزان زیادی سلنیوم می توانید سراغ غذاهای دریایی بروید.
 
ویتامین ب
به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن لازم و است همیشه باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که ویتامین ب در آقایان می تواند از بیماری های مو وپوست جلوگیری کند. بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی های مختلف است.
 
امگا -3
به طور کلی اسید چرب امگا 3 برای بدن بسیار لازم است اما در کنار آن این ویتامین در مردان می تواند معجزه کند. جلوگیری از افزایش می زان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته های قلبی و مغزی تنها بخشی از خواص امگا-3 درمردان است. همانطور که می دانید ماهی و میگو بهترین منبع برای کسب این اسید چرب است.
 
ویتامین دی
ویتامینی که در هرکجا می توانید آن را پیدا کنید ویتامین دی است. این ویتامین در نوز خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. در مردان این ویتامین می تواند از میزان مرگ و میز بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می کند. به غیر از خورشید می توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.
 
منیزیم
این ماده معدنی و ویتامین مهمترین عنصری است که باعث می شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می تواند از سرطان های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل و تخم کتان است.

 

Ali♥ بازدید : 224 دوشنبه 09 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

نتایج تحقیقات نشان می دهد، مشت کردن و فشار دادن محکم دست راست، حفظ کردن مطالب را آسان تر می کند و در مقابل برای یادآوری اطلاعات، باید دست چپ را محکم مشت کرد.

محققان می گویند مشت کردن دست راست و چپ قسمت های کلیدی مغز را که مربوط به ذخیره و یادآوری حافظه است، فعال می کند. محققان این روش را به افرادی توصیه می کنند که قلم و کاغذی در دست ندارند. 

نتایج این یافته ها نشان می دهد، حرکت های ساده بدن با ایجاد تغییرات موقت در عملکرد مغز، حافظه را بهبود می بخشد.

Ali♥ بازدید : 268 دوشنبه 09 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

پژوهش های محققان آمریکایی نشان داد که میوه زغال اخته موجب کاهش چربی در ناحیه شكم می شود. 

بر اساس این مطالعات، مصرف زغال اخته با كاهش چربی تجمع یافته در شكم و پایین آوردن كلسترول خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی را کاهش می دهد.

میوه زغال اخته به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اكسیدانی فراوان، متابولیسم گلوکز و کلسترول را بهبود بخشیده و در پیشگیری از دیابت و عوارض قلبی نقش موثری ایفا می کند. آنتوسیانین موجود در زغال اخته رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدها می باشد که عامل رنگ قرمز این میوه است.

برای انجام مطالعه اخیر، به رژیم غذایی موش های مبتلا به چاقی پودر زغال اخته اضافه شد. نتایج نشان داد كه پس از 90 روز مصرف زغال اخته، در میزان چربی شكمی و كلسترول خون این موش ها كاهش قابل ملاحظه ای مشاهده شد، همچنین حساسیت به انسولین بهبود یافت. 

مطالعات پیشین نشان داده بودند که میوه زغال اخته در پیشگیری از عفونت های ادراری نیز نقش موثری دارا می باشد.

Ali♥ بازدید : 257 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

مطالعات انجام شده در دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که اسید فولیک از بیماری آلزایمر پیشگیری می کند.
برای انجام این تحقیق 965 فرد میانسال كه هیچ نشانه‌ای از زوال عقل (دمانس یا آلزایمر) نداشتند، انتخاب شدند. رژیم غذایی و میزان دریافت ویتامین های گروه B در این گروه به مدت 7 سال مورد بررسی قرار گرفت. در پایان این دوره، 192 نفر به آلزایمر مبتلا شده بودند. 
نتایج نشان داد در گروهی كه بیشترین میزان اسید فولیک را دریافت كرده بودند، خطر ابتلا به  آلزایمر، 50 درصد كمتر از سایر افراد بود.
متخصصان معتقدند که ویتامین های گروه B به ویژه  اسید فولیک، ویتامین B6 و B12 ترکیبی به نام هوموسیستئین را در خون کاهش داده و به این ترتیب مانع از تخریب سلول‌های عصبی می شوند. 
اسید فولیک یکی از ویتامین های گروه B است که نقش مهمی در سلامت و پیشگیری از بیماری ها ایفا می کند. 
مصرف مقادیر کافی این ویتامین از دوران جنینی تا سالمندی ضروریست. متخصصان به مادران توصیه می کنند قبل از شروع بارداری و پس از آن از مکمل های اسید فولیک استفاده نمایند، زیرا کمبود این ویتامین منجر به نقص لوله عصبی جنین می شود. بر اساس مطالعه اخیر، مصرف اسید فولیک در دوران میانسالی و سالمندی نیز به دلیل پیشگیری از آلزایمر ازاهمیت بالایی برخوردار است.

Ali♥ بازدید : 298 جمعه 02 فروردین 1392 نظرات (0)

رایج‌ترین شیرینی عید، شیرینی خشك است.
 
زمان خرید و خوردن شیرینی عید فرا رسیده است. همان شیرینی‌های رنگارنگ و هوس‌انگیزی كه به اعتقاد برخی خانواده‌ها باید همه ظروف شیرینی خانه را تا حد امكان پر و پیمان كند و تمامی انواع شیرینی‌های موجود در قنادی محل را در برگیرد. همان شیرینی‌هایی كه در دید و بازدیدهای عدیده نوروزی كام‌مان را شیرین و خلق‌مان را باز كرده و لذت آنی برایمان فراهم می‌سازد، اما تلخی مشكلات و عوارض دائم آن زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هاست.

در واقع خیلی سخت است كه با دیدن این شیرینی‌ها میل به خوردن را درخود مهار كنیم، اما به گفته متخصصان علوم تغذیه می‌شود در زمان‌هایی كه بدن كالری كمتری دریافت كرده به حجم كوچكی از آن ناخنك زد.
 
هنگام خرید شیرینی خشك به طعم و بوی آن توجه كنید
 
رایج‌ترین شیرینی عید، شیرینی خشك است. شیرینی‌هایی كه در تركیب آن خامه به كار نرفته باشد همچون شیرینی نخودچی، زبان، ساقه عروس، پفكی گردویی یا نارگیلی، كشمشی، گل محمدی و مربایی در گروه شیرینی‌های خشكی است كه ماندگاری طولانی و فسادپذیری اندكی دارد.
Ali♥ بازدید : 267 پنجشنبه 12 بهمن 1391 نظرات (0)

مطالعات نشان داده است که نوشیدن پنج نوبت نوشابه گازدار در هفته، احتمال بروز رفتار خشونت آمیز در نوجوانان و حمل سلاح توسط آنان را بالا‌تر می‌برد.
از نظر پژوهشگران دانشگاه ورمونت، نوجوانانی که به نوشابه‌های گازدار اعتیاد داشتند تقریبا دو برابر بیشتر از نوجوانان همسن و سال خود و خواهر و برادر‌هایشان ابراز خشونت می‌کردند.
نتایج بررسی‌های جدید نشان داده است که نوشابه‌های گازدار تنها نوشیدنی‌هایی لذت بخش نیستند، بلکه می‌توانند احتمال بروز رفتار‌های مخرب در نوجوانان را بالا ببرند. محققان در جریان این بررسی‌ها دریافته‌اند که حتی نوجوانانی که تنها دو نوبت در هفته نوشابه گازدار می‌نوشیدند، بیشتر از دیگران نسبت به دوستانشان رفتارهای تهاجمی نشان می‌دادند و البته کسانی که ۱۴ نوبت در هفته نوشیدنی گازدار مصرف می‌کردند دو برابر دیگران به رفتارهای خشونت آمیز نسبت به دوستان و یا خواهر و برادرشان روی می‌آوردند.
البته پژوهشگران معتقدند این نوشیدنی‌ها تنها بر رفتارهای خشونت آمیز در نوجوانان تاثیر نمی‌گذارد بلکه مصرف کنندگان ۵ نوبت نوشابه گازدار در هفته، حداقل یکبار در ماه سیگار را هم امتحان می‌کنند و حتی ممکن است به نوشیدنی‌های الکلی و یا حمل سلاح‌ و وسایلی که می‌تواند به آن‌ها در ابراز خشونت کمک کند هم روی می‌آورند.

Ali♥ بازدید : 298 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟  
 

اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید و مجازید، میخوابید، بدانید که در دنیا مانند شما کم نیست . من شخصا عادت داشتم که روزی 10 ساعت بخوابم که این زمان حداقل دو بار در هفته گاهی تا "شبی" 14 ساعت هم افزایش میافت. در نتیجه من میتوانم با توجه به تجربه شخصی و با اطمینان به شما بگویم که "در اکثر موارد، خواب بیش از حد میتواند به تمام سیستم خوابیدن شما آسیبی جدی وارد کند."  شما به سرعت به خوابیدن اعتیاد پیدا میکنید، زیرا دیگر خواب شما طبیعی و با کیفیت خوب و مناسب نیست.
تاثیرات منفی خواب بیش از حد
کاملا واضح است که بیش از حد خوابیدن، موجب اتلاف وقت شده و کمبود وقت نیز موجب بی فایدگی و ناتوانی در انجام وظایف و مسئولیتهای روزانه میشود. گاهی هنگامی که بیش از حد میخوابید، دچار خجالت شده و نسبت به خود خشمگین میشوید که این حالت به تدریج میتواند تاثیری منفی بر عزت نفس شما داشته باشد. این علت و معلولهای خواب بیش از حد میتوانند در یک چرخه پایان ناپذیر مداوم بر یکدیگر تاثیر گذاشته و مدام شرایط شما را سخت تر کنند.
.
.
.
Ali♥ بازدید : 172 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

این سبزی با سکته مقابله می کند
این سبزی خوشمزه خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.
 نتایج مطالعات محققان فنلاندی نشان داد که مصرف گوجه فرنگی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. یکی از آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به نام لیکوپن (رنگدانه قرمز) در بروز این اثر نقش دارد.
بسیاری از مطالعات در گذشته نشان داده بودند که گوجه فرنگی دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن است. در سال 2011 مرکز ملی تکنولوژی و ایمنی غذای امریکا اظهار داشت که مصرف گوجه فرنگی موجب محافظت در برابر سرطان، پوکی استخوان و بیماری های قلبی- عروقی می شود.

Ali♥ بازدید : 230 سه شنبه 25 مهر 1391 نظرات (0)

هلو با پوست نرم و گوشت شیرین خود، یکی از بهترین میوه‌های تابستانی است. هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم می‌کند که می‌تواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌های میوه روزانه باشد.

کنترل وزن
یک عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود ۶۸ کالری در خود دارد و فاقد چربی است. خوردن هلو به جای تنقلات چاق‌کننده و پرکالری مثل چیپس، چیزهای سرخ‌کردنی، سیریال‌ها و شیرینی‌جات به شما برای کنترل وزنتان کمک می‌کند. هلو میوه‌ای به طور طبیعی شیرین است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از قندهای رژیم‌غذاییتان شود. از آن بر روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنید.
ویتامین‌ها
هلو حاوی ۱۰ ویتامین مختلف است. یک عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی بسیار مهم است، و۱۱٫۶  میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست. میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود ۶ درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لحته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد.
Ali♥ بازدید : 248 یکشنبه 16 مهر 1391 نظرات (0)

متخصصان می گویند پارازیت ها نمی توانند دلیل سقط جنین باشند و اگر قرار است به مضرات امواج پارازیت بپردازیم امواج تلفن همراه از آن مضرتر است.

متخصصان پزشكی معتقدند كه تمام موارد غیر طبیعی محیط اطراف ما می تواند باعث ضرر به سلامتی شود اما برای اینكه بگوییم یك رویداد باعث بیماری یا عارضه ای می شود احتیاج به كار تحقیقاتی است كه به طور مداوم انجام شده و اگر میزان امواج یا مواد مضر محیط بالا باشد توسط وزارت بهداشت هشدار داده می شود.

این روزها خبر سقط جنین براثر امواج پارازیت ها هر روز توسط برخی بزرگنمایی می شود و این درحالیست كه میزان امواج پارازیت ها بسیار پایین بوده و حتی كمتر از امواج تلفن همراه است كه در تمام كشورهای دنیا حتی كشورهای پیشرفته وجود دارد. چطور امواج تلفن همراه در كشورهای پیشرفته باعث سقط جنین نمی شود اما امواج پارازیت ها خطرناك است؟

دکتر ابوالفضل مهدی ازده متخصص زنان و زایمان در این خصوص گفت: در برخی از خبرها گفته شده که پارازیت ها باعث سقط جنین می شود اما باید به این نکته توجه کرد که هنوز مستندات علمی در این زمینه وجود ندارد زیرا از نظر منابع علمی هر مطلبی را که جستجو می کنیم گویای این مطلب است ممکن است پارازیت ها باعث سقط جنین شود اما ممکن بودن در علم پزشکی به معنی قاطعیت نیست.

مهدی زاده با اشاره به اینکه امواج موبایل می تواند بیشتر از پارازیت ها خطرناک باشد تصریح کرد: به دلیل اینکه تلفن همراه بیشتر استفاده می شود، به عنوان یک عامل محیطی خطر ناک می تواند در سقط جنین موثر باشد بنابراین توصیه می شود که خانم های باردار کمتر از تلفن همراه استفاده کنند و آن را در اتاق خواب و در کنار خود قرار ندهند البته باید این نکته را یاد آور شد که تلفن همراه هم در کنار سایر عوامل محیطی تاثیر گذارتر است و به تنهایی خطرناك نیست.

Ali♥ بازدید : 315 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم ؟
وقتی جوان هستید احتمالا به‌جز مواقع سوانح و تصادفات یاد استخوان‌هایتان نمی‌افتید، اما خب چه بخواهید و چه نخواهید به ۵۰سالگی خواهید رسید و آن‌وقت مجبور هستید که به آنها فکر کنید.
 اما نکته مهم این است که بدانید هرقدر استخوان‌های شما قوی‌تر باشند دیرتر به پوکی استخوان دچار خواهید شد. پس باید از همین امروز، در هرسنی که هستید، به فکر آنها باشید.
داروهایی که قبلا محبوب بودند اما حالا…
استخوان‌ها بافتی زنده هستند و همیشه درحال سوخت‌و‌ساز، یعنی از سویی استخوان ساخته می‌شود و از سوی دیگر تخریب می‌شود. درجوانی سرعت ساخت بیشتر است و در دوران میانسالی سرعت تخریب بیشتر می‌شود و برای همین مسئله پوکی استخوان پیش می‌آید که این مسئله در زنان در دوران قبل از یائسگی شدیدتر است و نتیجه این می‌شود که نیمی از زنان بالای ۵۰سال جهان حداقل یک‌بار شکستگی استخوان‌های اصلی بدن خود را تجربه می‌کنند و ۲۰درصد از زنان بالای ۵۰سال هم دچار پوکی‌استخوان گسترده در کل بدن می‌شوند.
تا همین چندسال قبل تصور می‌شد استفاده از داروهای بیزوفسنونیت (مثل فوزامکس، آکتونل، بونیوا و…) هم برای پیشگیری و هم برای درمان پوکی استخوان مناسب هستند اما حالا همه مطالعات و تحقیقات جدید نشان داده که استفاده طولانی‌مدت از این داروها (بیشتر از ۵سال) باعث تضعیف استخوان‌ها، شکستگی‌ها و یک ضایعه وخیم در استخوان فک می‌شود.

Ali♥ بازدید : 296 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

 

 

جعفر بای، کارشناس آسیب های اجتماعی مرکز پیشگیری از وقوع جرایم اجتماعی در گفت‌وگو با برنا، گفت: روند رشد انسان ها در فرایند سن، زمینه های تغییر و تحولات مختلفی را در ابعاد گوناگون برای انسان ها به همراه دارد. رشد سنی گذر از وضع موجود به وضع مطلوب را رقم می زند و به اقتضاء سن هر فردی از بودن در حال شدن است و هر سنی برای انسان ویژگی های خاص آن سن را باید به ارمغان بیاورد.

 

وی افزود: آدمی در فرایند رشد پس از گذر از خردسالی و کودکی پا به نوجوانی می گذارد. نوجوانی از بحرانی ترین دوران عمر آدمی تلقی می شود که گاهی با کودکی مطالعه می شود و گاهی اوقات با جوانی.

Ali♥ بازدید : 288 دوشنبه 03 مهر 1391 نظرات (0)

محققان با مطالعه مغز شواهد جدیدی یافتند که توضیح می‌دهد چرا مقاومت در مقابل خوردن شکلات بسیار دشوار است.
براساس تحقیق جدیدی که در مجله "زیست شناسی امروز" منتشر شده، میل به خوردن بیش از حد شکلات به عنوان
یک خوردنی چرب، شیرین و لذیذ به بخش غیرقابل انتظاری از مغز و تولید یک ماده شیمیایی طبیعی و شبه افیون باز می گردد.

الکساندرا دیفلیسینتونیو از دانشگاه میشیگان به عنوان عضو این گروه تحقیقاتی مغز
اظهار داشت: مغز بیش از چیزی که قبلا تصور می شد، دارای سیستمهای وسیعی است که افراد را به بیش از
حد خوردن وادار می کند و شاید این امر یکی از علل مصرف بیش از حد غذاوچاقی در دنیای امروز باشد.

تیم تحقیقاتی وی این اکتشاف را با مطالعه روی موشها به دست آورده است
آنها به موشها دارویی دادند که مستقیم به یک منطقه مغزی به نام نئوستریاتوم منتقل می شود.
این حیوانات که دارو را دریافت کرده بودند تعداد شکلاتهایی که در مقایسه با گذشته مصرف کردند را دو برابر کردند،
درنتیجه دانشمندان کشف کردند که ماده شمیایی طبیعی و شبه افیون enkephalin
در همان منطقه از مغز این موشها تولید و موجب شده که آنها تمایل بیشتری برای خوردن شکلات داشته باشند.

براساس اظهارات محققان مسئله اصلی این نیست که ماده شیمیایی enkephalin
یا داروهای مشابه موشها را وادار به خوردن شکلات بیشتر کرده اند،
بلکه مسئله اصلی اینجاست که مواد شمیایی مغز تمایل و انگیزه آنها را برای خوردن بیشتر افزایش داده است.

نتایج این تحقیقات نشان دهنده نقش گسترده و مهم منطقه نئوستریاتوم است و همانطور که محقق این تیم تحقیقاتی
اظهار داشته است این منطقه از مغز به این حرکت ارتباط مستقیم دارد.
این نتایج در موشها می تواند اطلاعاتی را درباره تمایلات خوردن بیش از حد در انسانها نیز منتقل کند.

براساس اظهارات الکساندرا دیفلیسینتونیو، همین منطقه مغزی که در این آزمایش بررسی شد
زمانی که افراد فربه و چاق غذا می بینند و زمانی که معتادان مواد مخدر می بینند فعال می شوند.
به نظر می رسد که نتایج این تحقیقات در موشها به این معنا است که این انتقال دهنده های عصبی ممکن است
برخی از انواع مصرف گرایی بیش از حد در غذا و اعتیاد در افراد را ایجاد کند.

محققان اکنون امیدوارند که بتوانند پدیده ای را آشکار کنند که به ما کمک کند در مقابل این مسئله
کنترل بیشتری داشته باشیم، چه اتفاقی در مغز رخ می دهد اگر ما از کنار رستوران محبوب
خود عبور می کنیم و توجهی به آن نداشته باشیم.

تبادل بنر با ما

تبادل بنر و لینک با تمام سایت ها و وبلاگ فقط باید امار خوبی داشته باشند

برای تبادل بنر با ما روی عکس زیر کلیک نمائید


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 352
  • کل نظرات : 65
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 114
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 111
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 168
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 583
  • بازدید ماه : 468
  • بازدید سال : 22,007
  • بازدید کلی : 356,352